weight-lifter-882365_1280

Podczas wykonywania ćwiczeń na klatkę piersiową (popularne cwiczenia na klate) rozwijamy przede wszystkim mięsień piersiowy większy, mięsień zębaty przedni oraz mięsień piersiowy mniejszy. W związku z tym przed rozpoczęciem treningu ważna jest przede wszystkim rozgrzewka, podczas której rozgrzewamy głównie barki, łokcie oraz nadgarstki. Po rozgrzewce czas na zasadnicze ćwiczenia. Co najczęściej poleca się przy rozwijaniu mięśni klatki piersiowej? Zasadniczo takie ćwiczenia, które rzeźbią mięśnie pod różnym kątem. Można więc: wyciskać sztangę w leżeniu na ławce, wyciskać sztangielski na ławce poziomej (sztangielki czyli małe hantle), wyciskać sztangę na ławce skośnej z głową w dół lub z głową do góry. Popularne są również tzw. rozpiętki ze sztangielkami na ławce poziomej (czyli odciąganie hantli na boki i złączanie ich z powrotem nad głową) i ich poszczególne odmiany. Pamiętać jednak należy, by wykonywać najpierw ćwiczenia związane z dużym nakładem siły, a dopiero później skupić się na tych, gdzie ważniejsza jest technika ich wykonywania a nie siła w nie włożona.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *