weight-lifting-1284616_1280

Stagnacja, czyli zastój w treningu to często obserwowane przez osoby dłużej ćwiczące zjawisko polegające na braku postępów i zniechęceniu osoby ćwiczącej do kolejnych aktywności. Stagnacja pojawia się zarówno u osób początkujących, jak i bardziej zaawansowanych, warto jej przyjrzeć się bliżej, aby chwilowe niepowodzenia nie spowodowały zawieszania treningu i zaprzepaszczenia już osiągniętych efektów. Przyczyn stagnacji treningowej może być wiele. Są wśród nich błędne techniki wykonywania ćwiczeń, dlatego jeśli czujemy, że nie przynoszą one spodziewanych efektów, skonsultujmy nasz sposób ćwiczeń z trenerem. Sprawdźmy też, czy przyczyną braku postępów nie jest brak odpowiedniej diety. Czasem tylko przy połączeniu ruchu oraz odpowiednio dobranego pożywienia możemy osiągnąć wymarzone efekty. Sprawdźmy intensywność swojego treningu, pamiętając, że zawsze na ich początku szybciej zauważamy dokonywane postępy. Dopracujmy też poziom zaawansowania treningu do swoich możliwości zwiększających się wraz z czasem, jaki na niego poświęcamy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *